Táplálkozási tanácsok

Algacsoda

Immun Supreme - Alga keverék

  • 240 db-os kapszulában vagy
  • por kivitelben kapható

Az algák Földünk legősibb életformájához tartoznak, körülbelül 3 milliárd éve léteznek. Az asztaxantin tartalmuk miatt – amely a világ egyik legerősebb antioxidánsa – átvészelték a legnagyobb hőmérséklet ingadozásokat, a szárazságtól egészen a jégkorszakig. Minden klímaváltozást túléltek. Alkalmazkodóképességük miatt alakult ki az emberi táplálkozáshoz elengedhetetlen, magas értékű alkotóanyag-tartalmuk.

Már az aztékok és a maya-indiánok is kiegészítették étkezésüket a mikroalgákban megtalálható nagy mennyiségű növényi fehérjével. Ezért hívták az „Istenek ajándékának”. A mikroalgák a XXI. század teljes értékű táplálékát jelenthetik. Tökéletes arányban tartalmazza azt a 4000 tápanyagot, melyre szervezetünknek szüksége van.
Az összes természetes vitamint (A-tól K-ig),
rengeteg ásványi anyagot és nyomelemet (kálium, kalcium, vas, magnézium, szelén, stb.), több mint 2000 enzimet, nukleinsavakat, kloforillt, animosavakat, zsírsavakat, különleges növényi hatóanyagokat, antioxidánsokat és a Q-10-hez hasonló koenzimet.

Tippek a betegségmentes nyaraláshoz

A nyaralásnak az év legszebb időszakának kellene lennie, de ha nem vigyázunk, gyorsan megbetegedhetünk, és elillan a kellemes élmény. Sőt, egy idegenben beszerzett hólyaggyulladás, hasmenés vagy leégés pokollá teheti az utazást. Nézzünk néhány tipikus utazási betegséget és panaszt és tippeket arra, hogy üdülés alatt is fittek és egészségesek maradjunk.

Allergia - korunk egyik népbetegsége

Az allergia civilizációs betegség, mely a közhiedelemmel ellentétben gyógyítható.

Allergia, a szervezet túlzott védekező reakciója olyan anyagokkal szemben, melyek normális körülmények között semmilyen választ nem váltanának ki. Az ilyen anyagokat allergéneknek nevezzük, ilyenek például a pollen, állati szőrök, atka, penészspórák, különböző állatok mérgei, mikroorganizmusok, élelmiszerek, gyógyszerek, nehézfémek, stb. A környezetünkben egyre fokozódó mértékben jelenlévő vegyszerek, sugárterhelés, állandó stressz, illetve a megizmosodott mikrobák, (baktériumok, gombák, vírusok, paraziták) hatásainak kitéve az immunrendszer működése kisiklik.

Befőzés Öko(natura) módra

Az egészséges táplálkozás elvei szerint jó, ha főként friss és nyers gyümölcsöket és zöldségeket az un. "élő táplálékot" fogyasztjuk, mert ezek a vitaminok és nyomelemek mellett sok biológiailag aktív anyagot un. enzimeket is tartamaznak.
Gyümölcseink egy részét, mint pl. eper, málna, sárgabarack, megy, szilva, stb... nem tudjuk mind frissen elfogyasztani, ha télen is szeretnénk élvezni a nyár finom gyümölcseinek ízét, szükséges a befőzés, fagyasztás - de nem mindegy, hogy hogyan!
Nagyanyáink a gyümölcsök tartósításához nagyon sok cukrot használtak, a befőtteket cukorszirupban tették el, a lekvárokhoz pedig kb. 1kg gyümölcshöz 0,5-1kg cukrot raktak a gyümölcs fajtája és a szokások függvényében.

Hogyan tudod a málnát, epret akár több napig is frissen tartani?

Beindult az eperszezon, nyomában a cseresznye, készülődik az áfonya, málna, aztán majd a szeder, ribizli. Az év ezen kivételes részében mindenki megpróbálja degeszre enni magát ezekből a finomságokból − és gondolom mindenki dobott már ki elfeledett, bepenészedett, megposhadt epret, áfonyát, cseresznyét a hűtőből. Ennek azonban nem feltétlenül kell így lennie.

A megoldás  a  Grapefruitmag kivonat vagy  ennek hiányában az ecet

Kovászos uborka gyorsan!

Nyáron az egyik legkedveltebb savanyúság a kovászos uborka. Újra itt a lehetőség, hogy kipróbáljuk ezt a finom csemegét!
Nagyanyáink receptjét kicsit átalakítva, gyorsan, finom, ropogós csemegét varázsolhatunk ételeink mellé.

Házias torma

A bolti tormák nagy része sajnos kéntartalmú tartósítószerekkel kezelt, pedig személyes tapasztalataim szerint az otthon elkészített tartósítószer-mentes torma is nagyon sokáig eláll. A tartósításra használt kálium-szorbát (E 202) és kálium-metabiszulfit (E224) allergizáló hatású vegyületek, valamint B1-vitamin blokkoló szerek, amelyeket nagyon egyszerűen kihagyhatjuk az étrendünkből házi torma készítésével.

Medvehagyma - a tavasz kora ajándéka

Medvehagyma (Allium ursinum) - a Mecsek erdeinek kincse.

 

Előfordulási helyein tömegesen tenyészik, szőnyegként teríti be az erdők alját, hajtásai erős, fokhagymára emlékeztető illatúak és ízűek, erős hagymaszagot árasztanak. A medvehagyma szedése egyben az év gyógynövény begyűjtési szezonjának a kezdete. Az erdőben az időjárás alakulásától függően rögtön a hóvirág és az illatos hunyor után kibújó, jellegzetes fokhagyma illatot árasztó leveleket a virágzásig ajánlott gyűjteni - kedvező élettani hatását ekkor fejti ki legjobban.

 

Pajzsmirigy alulműködés és a táplálkozás kapcsolata

Számtalanszor kiemeltük már, hogy a táplálkozás óriási mértékben meghatározza egészségünket.

Nézzük most hogyan hatnak étkezési szokásaink a pajzsmirigy-alulműködésre.

Mi kerüljön a szendvicsbe? Azaz miért érdemes kerülni a feldolgozott, ipari élelmiszereket

Te mit teszel a szendvicsedbe? Felvágottat, vajkrémet?

Hallgass bele Tóth Gábor élelmiszer-ipari mérnök beszélgetésébe, hogy miért érdemes kerülni a feldolgozott, ipari gyártású élelmiszereket.

Nem mindegy, mit eszel, hiszen ez befolyásolja az egészségedet. Legyél te is tudatos vásárló, mert az étkezés tudatossága a bevásárlással kezdődik!

Kattints a képre:

Oldalak