Táplálkozási tanácsok

Gyanakodj gluténérzékenységre, ha ezeket a jeleket tapasztalod!

Képtalálat a következőre: „gluten free wallpaper”

A gluténmentesség mostanában meglehetősen divatos fogalom, és egyre többen választják a gluténmentes életet, olyanok is, akik valójában nem érzékenyek a gluténre. De milyen jelek alapján sejthetjük, hogy mi érzékenyek vagyunk rá?

A gluténérzékenység meglehetősen összetett betegség, számos tünete lehet, azonban ezek a tünetek más problémákkal is összefügghetnek, és nem jelentkezik mindenkinél minden tünet. Azonban ha a felsorolt jelek közül többet is megtapasztalunk magunkon, és semmilyen más betegséget nem ad magyarázatot ezekre, érdemes elgondolkoznunk azon, hogy szakorvosi vizsgálat segítségével kiderítsük, valóban a gluténérzékenység áll a háttérben.

Rossz emésztés

A leggyakoribb tünete a glutén allergiának a rossz emésztés. Ilyenkor megmagyarázhatatlan fájdalmat érzünk a gyomorban és a belekben, állandó puffadás érzet mellett.

A tünetek között találhatjuk a hasmenést, a székrekedést, a reflux betegséget, illetve a gyakori hasfájást.

Ezek egy másik rejtélyes betegséggel, az irritábilis bél szindrómával is összefügghetnek, azonban az IBS-es betegek gyakran gluténérzékenységgel is küzdenek, és ha lemondanak a gluténtartalmú ételekről, akkor a tüneteik is megszűnhetnek.

Csíra kisokos

Képtalálat a következőre: „csíra”

ADZUKI BAB: Könnyen csírázik. Próbálja ki rövid és hosszú csírával is. Jó minőségű fehérje, vas, C-vitamin. Ragukban, keleti ételekben, salátákban, szendvicsekben, csírapástétomként.

LUCERNA: Leszedés előtt 1-2 nappal tegye fényre, hogy klorofill termelődhessen benne.  A, B, C, E és K vitamin; ásványi anyagokban és nyomelemekben gazdag.  Zöldséglevekben, salátákban, szendvicsekben, levesekben, csírapástétomként.

Reg-enor étrenddel a egészségért!

Egy érdekes cikket szeretnénk megosztani veletek.

Erre a interjúra bukkantunk véletlenül, amely nem a Reg-enor étrendjéről szól, mégis szinte teljesen azt írja le.

Csíra készítés otthon

A csírák élő ételek, melyek rengeteg vitamin és ásványi anyag természetes, vegyszermentes forrásai lehetnek. A csírák étrendünkbe való bevezetésével nem kell lemondanunk a már megszokott ételekről, de kiegészíthetjük őket. 

Csírát boltban, piacon, termelőtől is vásárolhatunk, ám amennyiben van kedvük mi magunk is készíthetünk. 

Algacsoda

Immun Supreme - Alga keverék

  • 240 db-os kapszulában vagy
  • por kivitelben kapható

Az algák Földünk legősibb életformájához tartoznak, körülbelül 3 milliárd éve léteznek. Az asztaxantin tartalmuk miatt – amely a világ egyik legerősebb antioxidánsa – átvészelték a legnagyobb hőmérséklet ingadozásokat, a szárazságtól egészen a jégkorszakig. Minden klímaváltozást túléltek. Alkalmazkodóképességük miatt alakult ki az emberi táplálkozáshoz elengedhetetlen, magas értékű alkotóanyag-tartalmuk.

Már az aztékok és a maya-indiánok is kiegészítették étkezésüket a mikroalgákban megtalálható nagy mennyiségű növényi fehérjével. Ezért hívták az „Istenek ajándékának”. A mikroalgák a XXI. század teljes értékű táplálékát jelenthetik. Tökéletes arányban tartalmazza azt a 4000 tápanyagot, melyre szervezetünknek szüksége van.
Az összes természetes vitamint (A-tól K-ig),
rengeteg ásványi anyagot és nyomelemet (kálium, kalcium, vas, magnézium, szelén, stb.), több mint 2000 enzimet, nukleinsavakat, kloforillt, animosavakat, zsírsavakat, különleges növényi hatóanyagokat, antioxidánsokat és a Q-10-hez hasonló koenzimet.

Tippek a betegségmentes nyaraláshoz

A nyaralásnak az év legszebb időszakának kellene lennie, de ha nem vigyázunk, gyorsan megbetegedhetünk, és elillan a kellemes élmény. Sőt, egy idegenben beszerzett hólyaggyulladás, hasmenés vagy leégés pokollá teheti az utazást. Nézzünk néhány tipikus utazási betegséget és panaszt és tippeket arra, hogy üdülés alatt is fittek és egészségesek maradjunk.

Allergia - korunk egyik népbetegsége

Az allergia civilizációs betegség, mely a közhiedelemmel ellentétben gyógyítható.

Allergia, a szervezet túlzott védekező reakciója olyan anyagokkal szemben, melyek normális körülmények között semmilyen választ nem váltanának ki. Az ilyen anyagokat allergéneknek nevezzük, ilyenek például a pollen, állati szőrök, atka, penészspórák, különböző állatok mérgei, mikroorganizmusok, élelmiszerek, gyógyszerek, nehézfémek, stb. A környezetünkben egyre fokozódó mértékben jelenlévő vegyszerek, sugárterhelés, állandó stressz, illetve a megizmosodott mikrobák, (baktériumok, gombák, vírusok, paraziták) hatásainak kitéve az immunrendszer működése kisiklik.

Befőzés Öko(natura) módra

Az egészséges táplálkozás elvei szerint jó, ha főként friss és nyers gyümölcsöket és zöldségeket az un. "élő táplálékot" fogyasztjuk, mert ezek a vitaminok és nyomelemek mellett sok biológiailag aktív anyagot un. enzimeket is tartamaznak.
Gyümölcseink egy részét, mint pl. eper, málna, sárgabarack, megy, szilva, stb... nem tudjuk mind frissen elfogyasztani, ha télen is szeretnénk élvezni a nyár finom gyümölcseinek ízét, szükséges a befőzés, fagyasztás - de nem mindegy, hogy hogyan!
Nagyanyáink a gyümölcsök tartósításához nagyon sok cukrot használtak, a befőtteket cukorszirupban tették el, a lekvárokhoz pedig kb. 1kg gyümölcshöz 0,5-1kg cukrot raktak a gyümölcs fajtája és a szokások függvényében.

Hogyan tudod a málnát, epret akár több napig is frissen tartani?

Beindult az eperszezon, nyomában a cseresznye, készülődik az áfonya, málna, aztán majd a szeder, ribizli. Az év ezen kivételes részében mindenki megpróbálja degeszre enni magát ezekből a finomságokból − és gondolom mindenki dobott már ki elfeledett, bepenészedett, megposhadt epret, áfonyát, cseresznyét a hűtőből. Ennek azonban nem feltétlenül kell így lennie.

A megoldás  a  Grapefruitmag kivonat vagy  ennek hiányában az ecet

Kovászos uborka gyorsan!

Nyáron az egyik legkedveltebb savanyúság a kovászos uborka. Újra itt a lehetőség, hogy kipróbáljuk ezt a finom csemegét!
Nagyanyáink receptjét kicsit átalakítva, gyorsan, finom, ropogós csemegét varázsolhatunk ételeink mellé.

Oldalak