Cikkek

A cikkcsoportok kiválasztásához használja a bal oldali termék menüt.

Tanácsok a nyár legmelegebb napjaira

Biztosan tapasztaltad, hogy a nyár forró napjai mennyire megterhelik a szervezetet. Nehezen alszunk, kimerültek, kedvetlenek vagyunk ilyenkor. Nem véletlenül. A szervezetünk sok energiát fektet az ideális testhőmérséklet fenntartásába. Néhány egyszerű teendővel megkönnyíthetjük a munkáját:

Mit üzen a bőrünk?

Ugye nem szeretnél egy gondtalan, élményekkel teli nyár után a bőrödön szaruképzési, szőrnövekedési és pigment rendellenességekkel szembesülni?

 A bőr a legkiterjedtebb méretű szervünk, fő funkciói:

  • A külvilág érzékelése a tapintás révén.
  • A testhőmérséklet verejtékezés általi szabályozása.
  • Oxigén be- és széndioxid kilégzése.
  • Méreganyagok eltávolítása a pórusokon át.

Hogyan barnuljunk leégés nélkül?

Itt a nyár! Itt a napozás ideje! Igen ám, de hogyan tegyük ezt okosan, hogy ne leégés, inkább barnulás legyen a végeredmény? Erről olvashatnak bővebben Antal Vali tollából:

Mi is a napfény?

A földet érő természetes fény – vagyis a napfény – hullámhossza alapján látható fényre, infravörös sugarakra és ultraibolya sugarakra osztható. Ezeknek a sugaraknak más-más hatása van az emberi szervezetre.

Erőteljes biológiai hatása az ultraviola (UV) sugaraknak van, ezek az UV-A , UV-B és az UV-C. Az UV-C sugarakat eddig nem nagyon kellett a napozásnál számon tartanunk, mert a Földet körülölelő ózonréteg elnyelte, nem engedte azt a földre jutni. Sajnos  az életet védő ózonpajzs immár úgy elvékonyodott, hogy sok helyen az már ki is lyukadt, és így ezek a nagyon káros sugarak is a földre juthatnak.

D-vitamin - Folyékony napfény?

Télen biztosan nem ér minket elég napfény az elegendő D-vitamin termeléshez, de tavasszal-nyáron vajon igen? És egyáltalán, fontos ez?

Külső-belső nagytakarítás

Mindannyian testi-lelki egyensúlyunk, harmóniánk megtalálására törekszünk.

Gondoljuk végig:

  • Meg akarunk változni, hiszen szükségünk van a változásra.
  • Higgyük el, hogy képesek vagyunk megvalósítani.
  • Határozzuk el, hogy végigcsináljuk, mert jobban fogjuk érezni magunkat.

Tojásfestés természetes anyagokkal

Manapság már nagyon gyakori tojásfestési eljárás az üzletekben elég olcsón megvásárolható mesterséges tojásfestékek használata.

Ezeknek a tojásoknak a fogyasztása nem ajánlott, káros lehet az egészségedre, mert a festékanyag bekerül a héj alá is!

De vajon mivel festettek a háziasszonyok, amikor még nem voltak kaphatók az efféle szerek?

Medvehagyma - a tavasz kora ajándéka

Medvehagyma (Allium ursinum) - a Mecsek erdeinek kincse.

 

Előfordulási helyein tömegesen tenyészik, szőnyegként teríti be az erdők alját, hajtásai erős, fokhagymára emlékeztető illatúak és ízűek, erős hagymaszagot árasztanak. A medvehagyma szedése egyben az év gyógynövény begyűjtési szezonjának a kezdete. Az erdőben az időjárás alakulásától függően rögtön a hóvirág és az illatos hunyor után kibújó, jellegzetes fokhagyma illatot árasztó leveleket a virágzásig ajánlott gyűjteni - kedvező élettani hatását ekkor fejti ki legjobban.

 

A magnézium és a D-vitamin

Az emberek általában magnéziumhiányosak, ami száz más problémát okoz, de egyben gátolja a D-vitamin hasznosulását is.
Ha a D-vitamin valamelyik katalizátorát a legfontosabbnak nevezhetnénk, az biztosan a magnézium lenne. Az emberi szervezet negyedik leggyakoribb ásványa, a magnézium, kulcsfontosságú lehet a szervezet megfelelő működéséhez, és több mint 300 testi folyamatban vesz részt, mint pl:

  • izom és idegi működés
  • szívritmus
  • immunrendszeri működés
  • vércukorszint szabályozása
  • vérnyomás
  • energia anyagcsere
  • fehérjeszintézis
  • csontok egészsége

A magnézium a megfelelő kalcium, foszfor, nátrium, kálium és D-vitamin anyagcseréhez is nélkülözhetetlenül fontos lehet.

Pajzsmirigy alulműködés és a táplálkozás kapcsolata

Számtalanszor kiemeltük már, hogy a táplálkozás óriási mértékben meghatározza egészségünket.

Nézzük most hogyan hatnak étkezési szokásaink a pajzsmirigy-alulműködésre.

Mi kerüljön a szendvicsbe? Azaz miért érdemes kerülni a feldolgozott, ipari élelmiszereket

Te mit teszel a szendvicsedbe? Felvágottat, vajkrémet?

Hallgass bele Tóth Gábor élelmiszer-ipari mérnök beszélgetésébe, hogy miért érdemes kerülni a feldolgozott, ipari gyártású élelmiszereket.

Nem mindegy, mit eszel, hiszen ez befolyásolja az egészségedet. Legyél te is tudatos vásárló, mert az étkezés tudatossága a bevásárlással kezdődik!

Kattints a képre:

Oldalak