Gyógyító zöldségek

Kovászos uborka gyorsan!

Nyáron az egyik legkedveltebb savanyúság a kovászos uborka. Újra itt a lehetőség, hogy kipróbáljuk ezt a finom csemegét!
Nagyanyáink receptjét kicsit átalakítva, gyorsan, finom, ropogós csemegét varázsolhatunk ételeink mellé.

Házias torma

A bolti tormák nagy része sajnos kéntartalmú tartósítószerekkel kezelt, pedig személyes tapasztalataim szerint az otthon elkészített tartósítószer-mentes torma is nagyon sokáig eláll. A tartósításra használt kálium-szorbát (E 202) és kálium-metabiszulfit (E224) allergizáló hatású vegyületek, valamint B1-vitamin blokkoló szerek, amelyeket nagyon egyszerűen kihagyhatjuk az étrendünkből házi torma készítésével.

Medvehagyma - a tavasz kora ajándéka

Medvehagyma (Allium ursinum) - a Mecsek erdeinek kincse.

 

Előfordulási helyein tömegesen tenyészik, szőnyegként teríti be az erdők alját, hajtásai erős, fokhagymára emlékeztető illatúak és ízűek, erős hagymaszagot árasztanak. A medvehagyma szedése egyben az év gyógynövény begyűjtési szezonjának a kezdete. Az erdőben az időjárás alakulásától függően rögtön a hóvirág és az illatos hunyor után kibújó, jellegzetes fokhagyma illatot árasztó leveleket a virágzásig ajánlott gyűjteni - kedvező élettani hatását ekkor fejti ki legjobban.

 

Színes gyógyító zöldségek és gyümölcsök

A színek a lelki és fizikai egészségünkre is hatással vannak. Némelyiktől megnyugszunk, de van, amelyik idegessé, feszültté tesz. Tudtad, hogy még az is hatással van rád, hogy egy adott napon milyen színű ruhát viselsz, milyen színű ételt eszel?

Észrevetted már például, hogy a tévében a krimikben kékes-zöldes színek dominálnak, míg í vígjátékokban gyakoribbak a élénk narancsok, pirosak, sárgák? Ezekkel a színekkel a filmkészítők a hangulatunkat akarják befolyásolni.

Őszi szupertáplálékok 1. – Szőlő

A szőlő rendkívül gazdag tápanyagforrás a szervezet számára. Ennek egyik oka, hogy nagy mennyiségű szőlőcukrot tartalmaz, amely közvetlenül energiává alakul át a szervezetben. E-vitamin tartalma a sejtszintű öregedést késlelteti, A- és C-vitamin, bioflavonoid  tartalma pedig az immunrendszert erősíti.. Ezenkívül magas a kálium és a szelén tartalma is. Előbbi a vese vértisztító, lúgosító munkájában játszik fontos szerepet, utóbbi pedig értékes antioxidáns.

Készítettél már regenoros ételt cukkiniből?

Ha diétába kezdesz, mindenképpen próbáld ki ezt szuperdiétás zöldséget!  Nem hizlal, alacsony a felszívódó kalóriatartalma és rengeteg  finomság is készíthető belőle.

A szervezet nagytakarítása zellerrel

A zellert kissé erőteljes íze miatt nem mindenki részesíti előnyben, de ha számbavesszük, hogy milyen jó hatással van egészségünkre, máris rohanni fogunk a piacra zellergumóért.

Szinte bárhol beszerezhető, nem drága, sokféle recept szerint elkészíthető, és tetőtől talpig, a levelétől a magjáig fogyaszthatjuk. Ráadásul már Hippokratész is úgy tartotta, hogy a nem túl szép gumó az idegrendszer nyugtató csodaszere. Nézzük, mi mindenre jó még ezen kívül:

Csíra készítés otthon

A csírák élő ételek, melyek rengeteg vitamin és ásványi anyag természetes, vegyszermentes forrásai lehetnek. A csírák étrendünkbe való bevezetésével nem kell lemondanunk a már megszokott ételekről, de kiegészíthetjük őket. 

Csírát boltban, piacon, termelőtől is vásárolhatunk, ám amennyiben van kedvük mi magunk is készíthetünk. 

A tavasz 7 legcsodálatosabb tápláléka

A tavasz a megújulás, újjászületés időszaka. A természet felébred téli álmából, rügyeznek, virágoznak a fák, csiripelnek a madarak. Egyszóval megújul a természet. A régi korok embere még együtt élt a természettel, követte annak minden rezdülését. A mai civilizált társadalomban már nem figyelünk úgy oda az élet ciklikus körforgására. 

A tavaszi megújulást, méregtelenítést mi is elősegíthetjük az által ha jobban figyelünk arra mit eszünk. Íme 7 szupertáplálék, melyek tavasszal a rendelkezésünkre állnak, hogy a testünk is megújulhasson: 

                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piros arany, paprikakrém házilag

Szinte minden piros színű sós étel ízesítőjeként használható vagy megbolondítja az ételeket, ha só helyett paprikakrémmel ízesítjük, hiszen nagyon magas a sótartalma.

Oldalak